CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 11, 2008

Ini Suatu Cerita:Episod 1-Cikgu Baru

Suasana dalam kelas 6 Bestari kelihatan agak riuh dengan cerita tentang cikgu Daniel.Iaitu guru baru yang agak kacak.Pada saat itu kedengaran bunyi tapak kasut cikgu Daniel yang memasuki kelas.Kelas yang pada mulanya bising menjadi senyap.'Assalamualaikum,kenapa senyap je?ada malaikat lalu ya?'tanya cikgu Daniel bernada gurauan.'taklah cikgu,kami cuma hairan je sebab cikgu tak pernah ada kat sekolah ini sebelum ini'kata Amir,si ketua kelas.'baiklah,kelas.Saya ni cikgu baru nama saya cikgu Daniel panggil saya cikgu Dani.'cikgu,dah kahwin ke belum?'tanya Bettiya Benaffe.'Hmm...kalau saya kata belum?'apa?cikgu belum berkahwin?!!'takkanlah orang sekacak cikgu takda orang minat?'tanya Siti Norhalizawati sambil matanya terbeliak.cikgu Dani hanya tersenyum.'ikgu,hari ni hari jadi saya keluarga saya nak sambut dekat Secret Recipe,cikgu datang sekali,ya?'ajak Erra Fazura dengan penuh mengharap.'kelas,kamu di sekolah untuk belajar,bukannya untuk mengurat.saya harap kalian faham'.Semua pelajar menundukkan kepala apabila mendengarnya.'maafkan kami,cikgu.'kata Amir.'saya maafkan tapi kamu mesti berubah!'baik cikgu,kami janji!'kata Amir sekali lagi.'Baiklah,kita mulakan pelajaran sekarang'kata cikgu Dani.semua pelajar tersenyum.

2 comments:

sofiah said...

Sila tulis komen anda tentang cerita saya ni...

Sparkyu said...

KOMEN SAYA ADALAH.................
TULISLAH BANYAK SIKIT CERITA TU! SAYA NAK BACA!